Dropshipping – korzyści
Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze witryny internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiada za to dostawca. Ten sposób działania daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skoncentrować się jedynie na sprzedaży.
Dla sprzedawcy , który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy pomijać. W systemie tym, nie musisz inwestować dużego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest kapitalnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Znakomita jest także możliwość posiadania zasobnego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to duża atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.