Garść wiedzy o witaminie B5

Witamina B5 jest też znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i wybiera się w wszelkim rodzaju żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, żeby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z owego względu w prawdzie nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, bowiem każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Natomiast nawet gdy nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, że witamina B5 nie jest nieodzowna dla zdrowego ciała i umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest dostępna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w prawie każdym pożywieniu, czy toż zwierzęcym, czy roślinnym. Oczywiście są źródła witaminy B5, które są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej dobrze niż wystarczającą. Żywność o najwyższej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, jak ziarna są mielone na mąkę i przeważnie nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w związaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich istnieje wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest to znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w okresach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje multum teorii na temat korzyści płynących z witaminy B5, ale większość mężczyzn nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie wysoce niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt dużej liczbie witaminy B5 nie posiada żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.