Przewodnik po witaminie D

Witamina D jest dobrą witaminą, której nie pozyskuje się ze spożywanych pokarmów. Zamiast tego witamina D jest faktycznie pozyskiwana ze światła słonecznego na skórze. W mediach pojawiło się mnóstwo wiedzy na temat niebezpieczeństw związanych z nadmiernym nasłonecznieniem, ale potrzebne jest, żeby skóra była wystawiona na działanie promieni słonecznych, ażeby uzyskać zalecaną dzienną dawkę witaminy D. W rzeczywistości ilość czasu, jaką człowiek musi spędzić na słońcu, ażeby otrzymać wystarczającą ilość witaminy D jest niezwykle mała i nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków.

https://usg-warszawa.pl/

Najważniejszą funkcją witaminy D jest pomoc w kontrolowaniu wchłaniania wapnia z pożywienia. Większość wapnia jest używana do budowy mocnych zębów i kości, ale jest on też potrzebny do wysyłania wiadomości wzdłuż nerwów i wspomagania kurczenia się mięśni, takich jak mięśnie serca. To witamina D zapewnia, iż ​​we krwi zawsze znajduje się wystarczająca ilość wapnia do robienia tych zadań. Inne funkcje, które wymagają witaminy D, dotyczą układu odpornościowego i bierze się, iż istnieje ona również czynnikiem przyczyniającym się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na raka, aw szczególności raka okrężnicy.

Wariant witaminy D, który rozpoczyna się pod skórą, jest określony jako witamina D3 lub cholekalcyferol. Ta witamina D powstaje, gdy ultrafiolet w świetle słonecznym reaguje z rodzajem cholesterolu, który naturalnie znajduje się pod skórą. D3 jest robiony w bardziej skuteczną formę witaminy D w wątrobie, a potem jest kierowany tam, gdzie jest niezwykle potrzebny. Część witaminy D mieszka w wątrobie i nerkach, pomagając w ponownym wchłanianiu wapnia z krwi. Reszta witaminy D jest rozpraszana w kościach, żeby ułatwić im zatrzymać wapń i jelita, aby wspomóc wchłanianie wapnia z pożywienia.

Chociaż większość witaminy D powstaje w wyniku wystawienia skóry na działanie promieni słonecznych, niektóre pokarmy zawierają naturalnie część tej witaminy. Ta forma witaminy D jest określona jako witamina D2 lub ergokalcyferol. Jest on używany w taki sam sposób, jak inne witaminy D i jest typem używanym do tworzenia większości suplementów witaminy D.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *